Universitatea Cluj a schimbat macazul în această vară. Președintele Radu Constantea a făcut un pas în spate și a rămas să se ocupe de problemele administrative ale echipei și de asigurarea bugetului. La ”butoane” a trecut Cosmin Irimieș, a cărui strategie a însemnat schimbări masive la toate nivelurile de organizare. Printre oamenii veniți mai nou în club se numără un anume Iuliano Ene, despre care se știe doar că este directorul comercial al clubului. Titulatura nu este foarte exactă deoarece Iuliano, la fel ca la precedentele locuri de muncă, activează, de fapt, în zona marketingului. Asta doar în acte, pentru că în realitate, deși nu are atribuții sportive, Iuliano Ene acționează des exact în această zonă. Avem dovezi imposibil de negat că omul tratează cu impresari sau conducători de la alte cluburi transferuri de jucători. Mai grav, face acest lucru încă din urmă cu două-trei luni, în paralel cu fosta conducere sportivă a Universității!

Petrolist de mic

 În vârstă de 50 de ani, Ene a ocupat multă vreme un post important în compania Coca-Cola, iar în 2014 a apărut ca director de marketing la Petrolul Ploiești, societate controlată la acea vreme de Dan Capră.

Sunt ploieștean, sunt petrolist și am decis să accept propunerea de a veni în club, de a dezvolta, promova și valorifica împreună brandul FC Petrolul

Iuliano Ene- 2014

În 2017, în urma unei licitații cu scandal,Cronos Total Consulting, prin Iuliano Ene, a câștigat  40 de metri pătrați de spațiu publicitar pe stadionul Ilie Oană contra sumei de 1080 lei/lună. Din această postură a intrat în conflict cu Federația Română de Fotbal când a refuzat să pună la dispoziție spațiul la o partidă a naționalei, FRF amenințând atunci că va muta locul de disputare a unui meci oficial al echipei naționale!

Spectacol la Iași

În 2018, Iuliano Ene a făcut parte din echipa managerială cu care Horia Sabo a preluat controlul divizionarei A Politehnica Iași. La fel ca la ”U”, Ene a oscilat între funcțiile de director comercial și director de marketing. După un an în care clubul moldovean a fost permanent în mijlocul scandalurilor, Iuliano Ene s-a ales cu o plângere penală alături de Horia Sabo, Laurențiu Sabo și Tibor Selymes, aceștia fiind acuzați de Consiliul de Administrație al Asociației CSM Poli Iași de săvârșirea infracțiunilor de înșelăciune, constituire de grup infracțional organizat, gestiune frauduloasă, deturnare de fonduri și defăimare. A fost pus pe liber după cinci luni de activitate la Poli Iași.

Conform informațiilor apărute în presă, Iuliano Ene încasa la Iași procente importante din contractele de publicitate.

Deasemenea, pe rolul instanțelor ieșene există o acțiune prin care fostul director comercial- marketing cere repunerea în drepturi la Poli Iași.

În sfârșit, mai remarcăm ca, la cele două cluburi la care a activat înainte să vină la ”U”, Iuliano Ene l-a avut de fiecare dată ca și colaborator pe Tibor Selymes. Fostul internațional ( un apropiat al impresarului Anamaria Prodan) și Iuliano Ene dețin împreună o firmă de catering. Activitatea acesteia este însă 0.

”U” Cluj, poligon de încercare

Nu știm cum a aterizat Iuliano Ene la Universitatea Cluj. Știm doar că este aici, fizic, încă din timpul sezonului trecut și a trecut la treabă nu în domeniul marketingului, unde se pare că are cunoștințe și relații bunicele, ci în plan sportiv. Încă din luna mai, când Universitatea era în plin campionat iar manager sportiv era Ioan Ovidiu Sabău, Iuliano Ene stabilea contacte cu diverși impresari susținând că el este omul care se ocupă de transferurile Universității Cluj!

Multă vreme, colaboratorii externi ai clubului au fost contrariați de existența unui personaj necunoscut care, sub pretextul unei funcții cheie în domeniu, cerea jucători pentru ”U” Cluj. Nici oficializarea ulterioară a legăturii dintre ”U” și Ene nu a elucidat misterul, deoarece Ene a fost angajat și prezentat în club ca director comercial.

Bun, acum trageți aer în piept și imaginați-vă situația: Ori avem de-a face cu un caz de impostură în funcții și gura lui Iuliano bate fundul când susține că se ocupă de transferuri la ”U”, ori, și mai grav, la ”U” e atât de mare deficitul de specialiști încât e nevoie ca directorul de marketing să formeze lotul pentru promovare!

Aleluia!

 

Comentarii